BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, 13 August 2011

Kata - Kata ...

"Seandainya kita dicipta untuk menjadi satu, pastu suatu ketika kita akan bertemu. Namun seandainya kita dicipta untuk tidak bersatu, walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku."

"Mata yang berasal dari unsur air memiliki sifat adil. Dengan melihat sinar mata seseorang, kita boleh mengetahui isi hatinya. Mulut boleh berdusta tetapi pancaran mata seseorang akan mengatakan yang sebenarnya...."

"Kata-kata yang terucap di bibir sebenarnya tidak dapat mencerminkan apakat yang berlaku di sudut hati. Tiada kata-kata yang dapat meluahkan rasa cinta melainkan perasaan sayang dan cinta itu sendiri yang wujud dan dipamerkan secara semulajadi."

"Jika denyut nadi kita sama, bicara di hati juga serupa. Itu satu tanda pasti, kita mungkin serasi."

"Wajah yang tenang, tutur kata yang lemah lembut dan kebaikan tingkah laku mampu memikt hati sesiapa jua termasuk mereka yang cerewet, keras hati dan ego."

"Each moment with you is just like a dream to me, that somehow come true and I know tomorrow will still be the same because we've got a life of love that won't ever change."

"Dalam kehidupan seharian, kadangkala terjadi perkara-perkara yang menyusahkan, mengganggu jiwa dan emosi dan apa yang dibuat semuanya tidak kena. Alangkah indahnya sekiranya ada seseorang yang boleh membuatkan kita lupa akan perkara-perkara tersebut walaupun dengan hanya melihat wajahnya. Dan sesungguhnya aku telah berjumpa dengan seseorang itu...."

Thursday, 11 August 2011

KeBaIkAn CoKlAt ..

Coklat mengandungi zat makanan yang lengkap dan seimbang. Coklat susu (100g) dapat menyumbangkan 17% karbohidrat, 15% lemak, 6% protein dan vitamin serta mineral yang diperlukan oleh setiap tubuh manusia dalam sehari.Coklat juga sesuai bagi golongan yang aktif dan bekerja kerana coklat susu (100g) menyumbangkan 15% daripada keperluan tenaga manusia dalam sehari. Selain daripada itu, coklat mempunyai bahan anti kerosakan gigi seperti tannin, kasein dan asid oksalid yang berperanan sebagai pelincir yang menghalang pembentukan plak gigi.
Coklat adalah bebas daripada kolesteol kerana lemak koko mengandungi 328.2% asid oleik yang berperanan merendahkan paras kolesterol dalam darah. Asid sterik pula mempunyai kesan neutral terhadap paras kolesterol.Koko mengandungi theobromina yang memberi kesan ketenangan untuk penumpuan otak dan membantu meningkatkan daya ingatan.

Wednesday, 10 August 2011

Hmmm , Nsb bAeekk ..

  Hari nie banyak perkara yang terjadi .. Ada itu laaa ini laa ... Macam2 ..
Saya nak kongsi citer sikit .. Tadi waktu rehat , sya dan kwan sya pegi surau .. Mengaji .. Lbih baek habeeskan mase kat citu .. Namanye Alia .. Masa berlalu agak cepat , kami berdua tidak sedar yg waktu rehat daa abess .. Sya pun liht laa jam tangan sya .. Ya Allah , trkjut dbuatnyerr .. da lwat sgt dh ... Waktu tu subjek BM ( bahasa melayu ) .. sy bru je tringt .. cg ad ckp mnggu lps .... 'Cg xnak ade sape2 yang masuk lwat dri sye ' ..  Mmmmm ! .. Nak wat cm ner niee .. Alia de cdgn .. die mntk slh sorng dri cg kmi yg pling rpat dgn kami .. Name die Cg Mansor .. hikhikhik ... cg yg agk tegas , baeek , cool 'n' sporting jerr .. Sye stju jer .. dgn pntasnyeee kmi brjumpe dgn die .. Nsib baeek jmpee .... klu x ...... hhhhhmm , xtau nk ckp pe dh .. Finally , nsib baek cg 2 nk tlong , 2 laa yg sye kate .. die spOrting .. ske laa dgn cg 2 .. Hehehehe , Pas 2 ... cg BM sye pham ... Ngeh2 .. Trpkse jgak mnipu .. time bulan puasee niee .. =) Leyh jgak blajr ...

  Kesimpulannya : Harus tepati masee ... Mndsiplinkn dri ... Byk laa .. huh ! Kne carefully laa klu cm 2 ..
Bye ! , Assalamualaikum ! .. =)

Tuesday, 9 August 2011

Sandaran Hati ...

KEMELUT yang melanda kak long kerana diperkosa oleh lelaki yang tidak dikenali telah membuatkan Amalia amat membenci setiap insan bernama lelaki. Kak long menderita sehinggalah dijemput ILAHI akibat penyakit serius yang ditanggungnya.
Amalia sedih lalu membawa diri ke kota metropolitan dengan bekerja di sebuah syarikat terkemuka. Di sana, dia menemui Farhan Hakim yang menaruh perasaan terhadapnya. Ketulusan dan keikhlasan hati Amalia telah diambil kesempatan oleh seseorang yang amat mencemburuinya. Dengan rancangan yang teliti, Farhan yang telah diberi pil khayal hampir merenggut kegadisan Amalia. Keampunan dan kemaafan berulang kali dilafazkan kerana Farhan tidak berniat berbuat begitu. Namun, sampai bila Amalia harus membenci lelaki sedangkan ada insan yang sudi bertapak di hatinya? Mulut kata tidak, tetapi hati kata mahu. Namun, apakan daya... Raihana terlebih dahulu menagih cinta daripada Farhan. Amalia pasrah kerana tidak mungkin dia memenangi perlumbaan cinta ini. Hanya yang berhak mendapatkan cinta suci ini.
Puas berdoa di hadapan Kaabah, namun wajah lelaki itu datang menerpa sanubarinya. Sesak nafas tatkala Farhan hadir mengusik jiwa perempuannya. Akhirnya, Amalia sekali lagi cuba membawa diri jauh dari tanah air ketika Raihana menunggu lafaz ijab dan kabul daripada Farhan. "Oh, TUHAN... ujian ini terlalu berat kutanggung. Mencintai dan dicintai amat kudambakan. Tetapi, kenapa aku tidak merasai belaian jiwa lelaki itu?"

Aku , Dia Dan Coklat ..

Kata Puteri Rania, coklat itu menggemukkan! Nasihat Khadijah, kalau mahu badan cantik jangan makan coklat.Tapi bagi Zaza, bukankah coklat itu lambang cinta! Coklat itu ubat untuk awet muda.
Sang jejaka idaman, Si Fariz hadir di kolej menjadi jejaka pujaan ramai. Zaza jatuh cinta! Sanggupkah Zaza makan hanya dua sudu nasi dan mengunyah tomato atau epal setiap hari semata-mata untuk Fariz? Bukankah selama ini Zaza makan coklat hingga lima kali sendawa!
Hatinya mahu coklat! Tapi jiwanya mahu memiliki Fariz. Maliz dan Asyikin, racun dalam hidup Zaza, tiba-tiba merancang sesuatu. Hidup Zaza bagai di neraka seketika. Siapa menang dalam pertarungan merebut perhatian Fariz? Apa terjadi apabila Zaza terbaca komen dan catatan di blog ibu Fariz, Puan Faridah? Antara coklat dan Fariz, yang mana raja di hati Zaza?