BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, 31 December 2011

Happy New Year ! 2012

Assalamualaikum ! Huh , ceptnye mase brllu .. Pejam celik , pejm celik dah nak msuk 2012. Hurm , sedih lah pulk saye nim. 2012 bbrpe jam lgy dh nk mncul. Saye seakn tidk sdar yg hri nie mrupakn hri trakhir. Saye buad derk jew . Baynk knangn pahit & mnis sye dh llui pd 2011. Kalu nak dbndingkan antre phit & mnis nie knangn sye nie, rse2nye seimbang . Hehehe . Okeyh, tahun depan da msuk skula baru. Nie lah yg buad kn sye rse sdih. Sedih sgt2 tau tp, hidup prlu dtruskn . (: Kan2 ? Harp2 an tahun 2012 nie merupakn tahun yg pling mnis lm idup saye . Rindu kwan2 , rindu cikgu2 , rindu tempat lepak ngan kwan2 , rindu nak dgr celoteh kwan2 yg sekepala, rinduu kelas 6Shafie ! Uhuk2 . :'( .. Nak jdik budk kcik blik boleyh ? Alahaiii , rindu ! Nnty jdik budk juniOr . takut lk rsenye . Best ta jdik form 1 ? Hehehe . Ape2pon kne lah llui nyee kan2 ? K lah , saye na lyan prsaan saye ni sblum 2012  mai ! :) Babai syg2 sume ! Syg u allz :* . Horhorhor .

Thursday, 29 December 2011

FTIsland Love Love Love FullVer Music video


F.T Island ! Yeaahh ! Minat lah kumpulan niee . Best btul lgu dyeee . Nie lah lagu kegemaran titew kalu ngan kumpulan nie ! c(: .. Hehehe . Jom , layan same-2 ! Peaceeee (:

Tuesday, 27 December 2011

Hang dgn kwn2 !

Tarikh out ngn kekawan 10/12/11 ! Huhuhu . Best-2 . G lepak kat Perpustakaan Awam & Giant . Abess jugaks duit saye . Duk beli macam-2. Enjoy & biasee la lepas rindu kat kawan-2. Janji kol 10pagi , budk-2 laen 10.30 pgi bru sampai . Ggggggrrrr = =" . Terpakse menunggu. actually, nak pegy TTI ( Taman Tamadun Islam ) tapi disebabkan hujan ta leyh lah nak pegy ! Sedih lah jgakss ! Oke guys ! Tengok-2 lah gambr niee time out ! Rinduuu sesgt mase nie ! (",)
 Yeah ! Lpas shopping g lepak kt Pizza Hut ! Actually na pegy KFC tpy rmai org lha ! Pergh ! Total : RM 84.05 ( ta ingt , ta ingt ! ) Wakakaka xD
 Niee saye ! Huurmm , ta secumel anda semue tau ! Tudung ta jdik sgt lhaaa ! Peaceee (:
 Order 2 pizza tuk 10 org . Amcm !? Okey ta ? Hehehehe .
 My Best & Top Friends ! Love them so muchhh ! Kiut-miut an kawan-2 saye nie !?
 Dari hadapan YaYa , Emy , Budk Brutal , Ecah , Ieyla , Aty ! ( Juz nme pnggiln )
 Tembak! Tembak! . Huhuhu . Lawan! Lawan! Yeahhhh . Ta tau siapee yang menang! Hehehe . Tengok-2 -GAME OVER - INSERT THE COIN - XD
 Saye ta pandai maen game nie! Juz suke-2 . Tengok-2! YOU LOSE - GAME OVER! Hahaha .
 Hohoho . Tengok muke tuh! Betul lha kan, saye ta secumel kamoo sume! Btw, saye brsyukur ke hdrat Ilahi.
Budk-Budk 12 tahun! Hohoho . 13 soon ! Haishhh , rinduuu budk-2 nie ! Sekepala jew ngan saye !

Monday, 26 December 2011

Amacam , Cute ? Hehehe .

                                                                  Biodata lengkap
Nama lengkap : Aditya Nuruliman Firmansyah
Nama populer : Aditya Firmansyah
Nama panggilan : Adit
Tempat dan tanggal lahir : Bandung, 29 Mei 1988
Nama orangtua : Eddy Sudrajat dan Suliah
Hobi : travelling dan otomotif

                                                                    Filmografi
                                                   * Chika (2008)
                                                   * Kawin Kontrak Lagi (2008)

Sinetron
* Habibi Dan Habibah (Sebagai Husin Kemudian Ditukar Kepada Lahab)
* Pengantin Kecil (Bersama Nikita Willy)
* Roman Picisan (Episode 9)
* Mukjizat Cinta (Genta Buana Paramita)
*Nada Cinta(sebagai vito)

Sunday, 25 December 2011

Idaman Ku !

Hhhmm . Idaman , idaman , idaman . HorHor . Dah lame idamkan . Mintx2 dapat lah kamera cam nie kalu cemerlang PMR . Jelez tol tengok orang ade kamera camtu . Nak jugak . Hurrrrm . kalu ta dapat yang it's oke lah . Janji jenama Nikon ! . Hehehe . Nasib my kazen adee kamera camnie , leyh pinjam . Amik sne , amik sini . Klau saye , saye suke cap. gambar alam semulajadi . Nak jugakss jdik photographer . Hikhikhik . Berangan lebih . Huhuhu . Bilee la na dik kenyataan an ? Sabar , sabar & terus bersabar . Oke lh sygs2 . Da tau tau ape na tulis . Kbhaii . Have a nice day ! Assalamualaikum (",)

Friday, 23 December 2011

Sayang kawan titew !

Assalamualaikum ! Camne dgn korang ? Sehad ? Saye brharap ,semuenye sehad ! Dah lme ta tlis kt blog nie lepas pegy brcti . Huhuhu . Ta ingt sye dgn blOg nie tp nsib baek sppu sye yg comel tuh peringtkn ! What , cumel !? Ye lha an . emg cumel . Hehehe . Oke2 , kmbali pd tjuk SAYANG KAWAN TITEW . Actually , sye trharu ngn sikp kwn sye nim . Nme dye Emy ! Juz nme pnggiln . Seorng yg cumil , bijak , perwtakan dye cm llki skit , kras kple kot . Hikhikhik . Geng sye r tu ! Ade ari tu , dia post lgu kgmrn sye kt blog dye . Mklumlh sye nie jenis yg mudh trhru . Cewahhh . Tau jgks dye lgu kgmrn sye . Ingtkn pkwe sye jew yg tau ! . Biase lha tu an ? BFF . Rinduuu dye sgt2 . Klu brkwn dgn dye an , kne hrus byk brsbr lbih2 lgi bile dye ade pakwe . Abess sye kne ikut dye nk tnjau Ehem2 dye tuh ! Wakakaka XD . Jgn mrah yew sygs/Emy klu bace sye punyee blOg ! . Miau, Miau, Miau . haii , rindu tul kt kwn2 ! Hurrmm , oke la . Sye da tk tau nk ckp pe lgy . Kbhai :)) Sekian dari sye .

Sunday, 11 December 2011

Lagi , lagi dan lagii

Hari nie , 11/12/11 . Baru saye perasan tarikh nie . Canteyk jugk . Oke-2 , actually saye nak cakap .. saye dapat surat tawaran dari skula SMAASZA . Ujian dye pada hari khamis nie ( 15/12/11 ) . Hhhmm , kena bersiap-sedia nie . Ta leyh nak lazy-2 lagy . Hehehe . Start bz pada hari Selasa dan akhir pada hari Khamis . Korang rase bz ke ? Saye rase bz skit jew . Pada hari Selasa - MRSM , hari Rabu pulak IMTIAZ . InsyaAllah , saye akan usehe sebaik mungkin dalam ujian tuh nanty . Doakan saye jugak tau ( kalu ade sape2 bace post saye nie ) . Hehehe . Ok lah , sampai di cinie saje je lah erk . Tak tau da nak cakap pe lagy . Kbhaii , sayang u allz . Hikhikhik . Assalamualaikum :) Peacee .

Friday, 9 December 2011

BoBoi Maharaja Lawak Mega !

Hhhmm , minggu nie da 7 minggu Maharaja Lawak Mega berlangsung . Amacam , yang ne pilihan korang ? Saye .. semestinya pilih BoBoi . Hikhikhik . Cute semacam aje kalu digabungkan Afdlin Shauki & Harun Salim Bachik . Dah lah tiap2 minggu buad muke kiut cam Baby . Hahaha . Btw , saye memang respect lar kat kumpulan Boboi nie . Buad yang terbaekk ! . Saye sokong kumpulan nie ! . Peacee yaw ! . Ahaksss ~

SEVENTEEN - SLALU MENGALAH


Hhhhmm .. Kalu korang dengar lgu nie cm ne korang rse ? Sedih ? Huh , sedih jgakkan . Btw, enjoy ur self okeyh teman2 !

Saturday, 26 November 2011

Ku Ingin Kamu - Romance (New Version) Lyric



Friday, 25 November 2011

My favOurite CartOon ,,


 Detective conan .. My favourite cartoon . Hehehe . Sye niee umr da 12 taon suke lg tgk citer2 cmtu . ta pee lah kn, tntg pnyiast-2 hbat. Wakakaka. Time kecik2 dlu sye ingn jd seorg pnyiast. Tu laa kemaruk sgt tgk citer tu !. Skrg, blh tgk tiap2 ary . Yessss ! suka3 .
Channel 611 . 7.30 ptg . Hehe, mmg ta lpass lhaa tgk citerr tu . Beli kOmik dyee kt PSI . Huhuhu, bace-2 dpt mnambhkn ilmu . Sye suke Shinichi Kudo dan  Kaito Kid . Smart, Handsome, Gentlemen . Wow !, heroin dye pun cukup2 comell . Siape lagi kalu bkn syeee . HikHikHik, perasan toll lah sye nie kn2. Sape lg klu bukan Ran Mouri . Comeel3, sye kgum lha org yg cipta kartun niee. (: , Peace yaww !

Wednesday, 23 November 2011

Tentang Perasaanku -- Irwansyah


Khas tuk sOrang tu lha !, Hehe .. Miss him sO2 much ...
Ku ingin kau tahu besar cinta padamu,
Inginku berikan sisa waktuku,
Dan sisa umurku sampai mati (:

Monday, 21 November 2011

5A UPSR

Alhamdulillah .. Pada 17/11/2011 , result UPSR telah pon dkeluarkan ..
Tepat pukul 10.10 pagi , aku telah mendapat slip peperiksaan . Syukur 
ke hadrat Ilahi .. Aku menangis teresak-esak dengan perassan gembira .
Ku memeluk ayah sedareku sementare menunggu ibuku mari ke sekolah .
Beberape minit kemudian , name sepupuku dpanggil .. Aku menangis sekali lagi
pabila sepupuku juga mendapat 5A . Betapa senangnye perasaan ku ketika itu .

Sweets memOry ~

Monday, 26 September 2011

Ruangan Kata2 !





Ya Allah , jadikan aku wanita yang solehah ..
yang baik di antara yang terbaeeek ..
dan kurniakan aku pendamping yang baikk ,
dalam mendapatkan sesuatu yang terbaik dariMu ..
                      Aminnn ..

Anything !





Cinta bukan mengajar kita lemah ,
   tetapi membangkitkan kekuatan .
Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri , 
   tetapi menghembuskan kegagahan .
Cinta bukan melemahkan semangat ,
   tetapi membangkitkan semangat ..


                                                                                     <3 HaMbA <3 ,

Friday, 16 September 2011

6IXTH SENSE : YANG SEMPURNAKANKU (HD)



Khas tuk si DIA , yang tlah brjyee mnwan hti iniee !
! ILY ... SSSSSSM !
Rinduu awk sgt2 , sye hraap awk tgk blOg syee !
fRoM : oRg yg ikhlss mnyanyngi mu ....

Saturday, 10 September 2011

ExAm UpSr 2011 !

Esok bljr gitu2 jerrp , lusa lgi lh .. Cg juz bg smngt ...
Dn finally ! , ary SELASA tu start exam ! ... Fuhh , skli seumr idOp ..
Kne wat btul2 niee , InsyaAllah buleyh buat .. Skrg niee blh brtwakl 
dan solt hajt .. Itu jee yg boleh buat skrg .. InsyaAllah ! 5A ! lam tngan ....
 

Saturday, 13 August 2011

Kata - Kata ...

"Seandainya kita dicipta untuk menjadi satu, pastu suatu ketika kita akan bertemu. Namun seandainya kita dicipta untuk tidak bersatu, walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku."

"Mata yang berasal dari unsur air memiliki sifat adil. Dengan melihat sinar mata seseorang, kita boleh mengetahui isi hatinya. Mulut boleh berdusta tetapi pancaran mata seseorang akan mengatakan yang sebenarnya...."

"Kata-kata yang terucap di bibir sebenarnya tidak dapat mencerminkan apakat yang berlaku di sudut hati. Tiada kata-kata yang dapat meluahkan rasa cinta melainkan perasaan sayang dan cinta itu sendiri yang wujud dan dipamerkan secara semulajadi."

"Jika denyut nadi kita sama, bicara di hati juga serupa. Itu satu tanda pasti, kita mungkin serasi."

"Wajah yang tenang, tutur kata yang lemah lembut dan kebaikan tingkah laku mampu memikt hati sesiapa jua termasuk mereka yang cerewet, keras hati dan ego."

"Each moment with you is just like a dream to me, that somehow come true and I know tomorrow will still be the same because we've got a life of love that won't ever change."

"Dalam kehidupan seharian, kadangkala terjadi perkara-perkara yang menyusahkan, mengganggu jiwa dan emosi dan apa yang dibuat semuanya tidak kena. Alangkah indahnya sekiranya ada seseorang yang boleh membuatkan kita lupa akan perkara-perkara tersebut walaupun dengan hanya melihat wajahnya. Dan sesungguhnya aku telah berjumpa dengan seseorang itu...."

Thursday, 11 August 2011

KeBaIkAn CoKlAt ..

Coklat mengandungi zat makanan yang lengkap dan seimbang. Coklat susu (100g) dapat menyumbangkan 17% karbohidrat, 15% lemak, 6% protein dan vitamin serta mineral yang diperlukan oleh setiap tubuh manusia dalam sehari.Coklat juga sesuai bagi golongan yang aktif dan bekerja kerana coklat susu (100g) menyumbangkan 15% daripada keperluan tenaga manusia dalam sehari. Selain daripada itu, coklat mempunyai bahan anti kerosakan gigi seperti tannin, kasein dan asid oksalid yang berperanan sebagai pelincir yang menghalang pembentukan plak gigi.
Coklat adalah bebas daripada kolesteol kerana lemak koko mengandungi 328.2% asid oleik yang berperanan merendahkan paras kolesterol dalam darah. Asid sterik pula mempunyai kesan neutral terhadap paras kolesterol.Koko mengandungi theobromina yang memberi kesan ketenangan untuk penumpuan otak dan membantu meningkatkan daya ingatan.

Wednesday, 10 August 2011

Hmmm , Nsb bAeekk ..

  Hari nie banyak perkara yang terjadi .. Ada itu laaa ini laa ... Macam2 ..
Saya nak kongsi citer sikit .. Tadi waktu rehat , sya dan kwan sya pegi surau .. Mengaji .. Lbih baek habeeskan mase kat citu .. Namanye Alia .. Masa berlalu agak cepat , kami berdua tidak sedar yg waktu rehat daa abess .. Sya pun liht laa jam tangan sya .. Ya Allah , trkjut dbuatnyerr .. da lwat sgt dh ... Waktu tu subjek BM ( bahasa melayu ) .. sy bru je tringt .. cg ad ckp mnggu lps .... 'Cg xnak ade sape2 yang masuk lwat dri sye ' ..  Mmmmm ! .. Nak wat cm ner niee .. Alia de cdgn .. die mntk slh sorng dri cg kmi yg pling rpat dgn kami .. Name die Cg Mansor .. hikhikhik ... cg yg agk tegas , baeek , cool 'n' sporting jerr .. Sye stju jer .. dgn pntasnyeee kmi brjumpe dgn die .. Nsib baeek jmpee .... klu x ...... hhhhhmm , xtau nk ckp pe dh .. Finally , nsib baek cg 2 nk tlong , 2 laa yg sye kate .. die spOrting .. ske laa dgn cg 2 .. Hehehehe , Pas 2 ... cg BM sye pham ... Ngeh2 .. Trpkse jgak mnipu .. time bulan puasee niee .. =) Leyh jgak blajr ...

  Kesimpulannya : Harus tepati masee ... Mndsiplinkn dri ... Byk laa .. huh ! Kne carefully laa klu cm 2 ..
Bye ! , Assalamualaikum ! .. =)

Tuesday, 9 August 2011

Sandaran Hati ...

KEMELUT yang melanda kak long kerana diperkosa oleh lelaki yang tidak dikenali telah membuatkan Amalia amat membenci setiap insan bernama lelaki. Kak long menderita sehinggalah dijemput ILAHI akibat penyakit serius yang ditanggungnya.
Amalia sedih lalu membawa diri ke kota metropolitan dengan bekerja di sebuah syarikat terkemuka. Di sana, dia menemui Farhan Hakim yang menaruh perasaan terhadapnya. Ketulusan dan keikhlasan hati Amalia telah diambil kesempatan oleh seseorang yang amat mencemburuinya. Dengan rancangan yang teliti, Farhan yang telah diberi pil khayal hampir merenggut kegadisan Amalia. Keampunan dan kemaafan berulang kali dilafazkan kerana Farhan tidak berniat berbuat begitu. Namun, sampai bila Amalia harus membenci lelaki sedangkan ada insan yang sudi bertapak di hatinya? Mulut kata tidak, tetapi hati kata mahu. Namun, apakan daya... Raihana terlebih dahulu menagih cinta daripada Farhan. Amalia pasrah kerana tidak mungkin dia memenangi perlumbaan cinta ini. Hanya yang berhak mendapatkan cinta suci ini.
Puas berdoa di hadapan Kaabah, namun wajah lelaki itu datang menerpa sanubarinya. Sesak nafas tatkala Farhan hadir mengusik jiwa perempuannya. Akhirnya, Amalia sekali lagi cuba membawa diri jauh dari tanah air ketika Raihana menunggu lafaz ijab dan kabul daripada Farhan. "Oh, TUHAN... ujian ini terlalu berat kutanggung. Mencintai dan dicintai amat kudambakan. Tetapi, kenapa aku tidak merasai belaian jiwa lelaki itu?"

Aku , Dia Dan Coklat ..

Kata Puteri Rania, coklat itu menggemukkan! Nasihat Khadijah, kalau mahu badan cantik jangan makan coklat.Tapi bagi Zaza, bukankah coklat itu lambang cinta! Coklat itu ubat untuk awet muda.
Sang jejaka idaman, Si Fariz hadir di kolej menjadi jejaka pujaan ramai. Zaza jatuh cinta! Sanggupkah Zaza makan hanya dua sudu nasi dan mengunyah tomato atau epal setiap hari semata-mata untuk Fariz? Bukankah selama ini Zaza makan coklat hingga lima kali sendawa!
Hatinya mahu coklat! Tapi jiwanya mahu memiliki Fariz. Maliz dan Asyikin, racun dalam hidup Zaza, tiba-tiba merancang sesuatu. Hidup Zaza bagai di neraka seketika. Siapa menang dalam pertarungan merebut perhatian Fariz? Apa terjadi apabila Zaza terbaca komen dan catatan di blog ibu Fariz, Puan Faridah? Antara coklat dan Fariz, yang mana raja di hati Zaza?